Sunday, October 11, 2009

Hang orang PAS? Pegi mampoih la hang!

Katakan anda menampal gambar di sebelah di seluruh negara, adakah anda fikir tindakan akan diambil ke atas orang bertanggungjawab melakukan perkara itu? Adakah orang bertanggungjawab membelasah dan mencederakan pemuda tersebut akan ditangkap, dibicarakan dan dihukum? Keep on dreaming!

Anda fikir perkara itu tidak akan berulang? Jangan harap!

Anda fikir orang yang bertanggungjawab, jika dia menaiki tangga hirarki partinya, tidak akan menjadi pemimpin besar, menerima pelbagai gelaran atau mungkin menjadi Perdana Menteri satu hari nanti? Suka hati hang!

Anda tahu peristiwa Lubok Merbau? Kalau tak tahu, ada sedikit mengenai maklumatnya di sini. Ketua Pemuda Umno pada masa itu, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak menjadi dalang yang berucap mengapi-apikan kegilaan sehingga berlakunya pembunuhan di lubok berdarah itu?

Siapa Perdana Menteri Malaysia hari ini?

Anda mesti menerima hakikat bahawa anda kini berada di land of the blind. Mat Salon kata, "In the kingdom of the blind, the one-eyed man is king".

Anda berada dalam negara orang-orang buta (Tun Dr Mahathir Mohamad pernah kata, membuat pilihan secara membabi buta hanya akan memberi mandat kepada pemerintah untuk melakukan apa sahaja secara membabi buta).

Nampaknya, untuk memenangkan parti perasuah, mestilah dengan cara menumpahkan darah.

Negara ini diperintah orang sengaja membutakan sebelah matanya kepada keadilan. Keadilan hanya boleh berlaku apabila ia memanfaatkan Umno dan Barisan Nasional (BN).

Kalau anda orang PAS, pegi mampoih la hang! - Penarik beca

No comments: