Thursday, August 5, 2010

Kalau Bukan Sebab Isteri Kedua habis tu apa Sebabnya?


Bermacam spekulasi timbul berhubung dengan kematian kedua - dua tokoh UMNO tanjung Karang,hari ini muncul pula spekulasi yang mengaitkan Allahyarhanm Rohana adalah Isteri Kedua kepada Allayarham Dato' Abdul Aziz.

manakala Polis pula mendakwa yang ianya adalah satu kes Bunuh diri tetapi apa pula motif di sebalik kes ini?

Hari ini Ibu kepada Rohana mendakwa bahawa anaknya bukannya Isteri Kedua kepada bekas ADUN Permatang itu dan mendakwa bahawa Dia(Rohana) hanya menjalankan kerjayanya sebagai kerani atau pembantu khas dan mesti mengikut bos(Abdul Aziz).

Siti Badariah berkata demikian ketika menafikan desas-desus mengatakan Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Tanjong Karang itu sudah berkahwin dengan Abdul Aziz. Malahan, beliau (Siti Rohana) turut mempunyai harta sendiri dan tidak kacau orang. Dari dulu orang kata ada hubungan tapi sebenarnya bukan, arwah kerja keras siang dan malam

Siti Badariah merasakan ada yang tidak kena dengan kematian Siti Rohana dan mahu pihak polis menjalankan siasatan dengan segera bagi menjawab segala persoalan manakala polis pula mendakwa ianya adalah kes bunuh diri.

Sekiranya Ibu sendiri dapat merasakan ada sesuatu yang tak kena dengan kematian anaknya apa tah lagi pemerhati - pemerhati Politik seperti Kami.Telah Pun LSS tuliskan semalam dalam laman pejuang pro demokrasi yang mana ini semua mesti ada bersangkutan dengan Budaya Politik bunuh membunuh.

Perhatikan dan pastikan,beberapa hari lagi akan ada satu lagi laporan berita yang mana wujud orang ketiga atau lelaki misteri yang menjadi pembunuh profesional kepada kedua - dua mangsa.

Kali ini apa pula "pembayang" terhadap Kes ini atau adakah ianya akan hampir - hampir sama dengan kes kematian ahli Majlis MCA Manjung hanya selepas beberapa hari tertangkapnya Tun Ling Liong Sik yang di dakwa atas kes PKFZ.

Atau adakah ia nya hampir - hampir sama dengan kes kematian Dr. Joe Fernandez ADUN Lunas yang juga turut mati di tembak di persimpangan lampu isyarat pada suatu ketika dulu?

"Pembayang - pembayang" ini akan membawa kita ketika hampir kepada persoalan dan jawapan dalam budaya politk Bunuh - membunuh yang diamalkan oleh UMNO dan Barisan Nasional Selama 52 tahun Mereka memerintah!

Di Laporkan oleh LeeSlimShady

No comments: